Idag..

Har jag varit duktig tycker jag.. Jag har gått hemifrån tor BLK. Det ligger typ 8 km hemifrån. Det tog drygt 2h att gå.

I övrigt så var jag uppe på blk idag.. fick mitt arbetsgivarintyg.. Men däremot kallsvettades han rätt ordenligt.
Han hade först fyllt i att det var tal om en visstidsanställning.. vilket det verkligen inte var frågan om. Sen så fyllde han i en tillsvidareanställning. och sen kommer ju frågan.. Orsak till uppsägning..

A) Uppsägning p.g.a. arbetsbrist.
B) avslutad tisbegränsad anställning.
C) Den anställdes egen begäran
D) Anna orska. Ange vad-

Då är det ju enbart D som passar in... Och frågan är vad han ska ange då.. Han tittar fundersamt på mig.. Jag säger helt enkelt; Kunskapsbrist? Det var ju anledningen ni angav till mig.. Vad får jag för svar?

men kunskapsbrist kan man ju inte säga upp nån för..

Noshit? Men det var det ni gjorde!

Jag gillar att ha rätt.. Det vet nog dom flesta! Det var lite kul att se; ajfaan.. Han kan ju bråka med oss här.. skit..

sen mummla han massa där han licksom.. Nu får inte du komma och bråka med oss sen.. Jag säger.. Det här är enbart papper till akassan.. Men sen frågar han rätt ut.. Du tänker altså bråka med oss om detta sen?

Det har jag inga planer på.

men det skulle vara trevligt att få tvåla dit dom ordentligt!

I övrigt så vet jag itne riktigt när jag åker hem.. Lutar kanske åt fredag.. Dvs. att jag är uppe på lördag.. Har lite... Annat på torsdag.. Ozzy har ju tjingat mig :) Var ju tvungen låta lite mystisk :)

Men kan bli, med stor förmodan att jag åker hela vägen upp till skellefte...

Åsikter..
Postat av: ozzy

Ni får hållas lite till me er norrlänningar innan ja släpper hem han! Vi ska dricka glögg på torsdag!

2007-12-11 @ 16:47:28

Lämna din åsikt här:

Vem är du?
Minns mig!

Din epost? (Syns bara av bloggaren själv)

URL/Bloggadress:

Tankar:

Trackback
RSS 2.0