Lillasyster

Min kära lilla söta lillasyster har skrivit en krönika som sammanfattar hennes år..

Kan någon som har lust att läsa?

Kanske skulle sätta mig ner och skriva lite jag med.. Om jag orkar nån dag..

Var på af imorse.. Hade tänkt gå men kom aldrig så långt :( Åkte buss med jockes busskort istället.. Bekvämt.. Var där typ 40 minuter tidigare än planerat men jag fick komma in nästan direkt ändå, Min handläggare var trevlig. Vi pratade lite om vad jag gjort tidigare vad jag vill göra i framtiden och kollar lite vad som finns på marknaden nu.

Ska fara ner och kolla på utbildning som nätverkstekniker (klickbar länk där dom som är intresserade kan läsa om utbildningen). Går även läsa lite här med. Känns som det är nått jag är intresserad av sen får jag fundera lite på om jag är så pass intresserad att jag vill jobba med det.

Han sa även att nu efter helgerna så borde det öppna sig lite på arbetsfronten. Man får väl hoppas.. Skulle ringa in å berätta hur det går i mitten på januari sen ska jag träffa han igen typ 20 februari.

Intervju på torsdag.. Känns kul.. Ska byta elmätare.. Yej... Det är ett jobb iaf.. Tror dom sökte ett par st. Är fortfarande irriterad på förre intervjun jag var på.. tyckte den gick jättebra men tydligen var itne hon lika imponerad. Och stör mig väldigt mycke på att hon inte hörde av sig å sa att tjänsten var tillsatt..

Nåja.. Nog om det...

Ska nog leka lite med linux imorgon.. Har precis installerat mandrake.. eller. mandriva som det heter numera. Ingen som läser här som har koll på Linux och kan rekommendera ett bra linux system? Jag är ute efter att lätt och enkelt kunna ansluta mina windows diskar samt att jag vill helst kunna ha nått program så jag kan gå in å ta över datorn via min windows burk. ventrilo och torrent/dc är nog inga större problem att knepa in. Men problemet jag har är att få den att ansluta sig till nätverket och hämta windows partitioner på andra datorer samt att lyckats få mina Windows-datorer att hitta åt och läsa från den. Sen vill jag även ha grafiskt skal och kunna köra den som mediaserver.

sitter å klurar på en ny mailadress.. Vet bara inte vad jag ska "heta"

Åsikter..
Postat av: ozzy

Va fan e linux?

2007-12-11 @ 20:52:28
Postat av: rish

linux på linjen?

2007-12-12 @ 03:27:47

Lämna din åsikt här:

Vem är du?
Minns mig!

Din epost? (Syns bara av bloggaren själv)

URL/Bloggadress:

Tankar:

Trackback
RSS 2.0