oops.

Det var ett tag sen..

Vet inte riktigt vad som har hänt.. HAr dessutom kommit på massa som jag ska blogga om men..

Nåja.. Recap..

Jobbet går skitbra.. Truvs och har trevliga jobbarkompisar. Bland annat en halv-ukrainare som låter likt en britt och svär på jugoslaviska.. Även jag har lärt mig svära på jugo. "stolt" :D

Dock så är det lite segt nu.. Gårdagens natt, mitt första 12-timmars natt var rätt lugnt.. Vi är 5 pers på jobbet och ska köra 3 liner.. Nu var det så fint att vid midnatt så fick vi slut "båtar"(en platta som håller i modulen som jag visade i ett tidigare inlägg) i lina 1. Så då var vi 5 pers på 2 liner.. Då blir det lite jobbigt för har man inget att göra på en 12-timmars natt har dom en egenskap att bli VÄLDIGT långa.. Men.. Sen.. vid 03.30 kom ändå det som räddade natten..

Fick en röd lampa på en maskin som berättar att "hörru.. Nu har det hänt nått som gör att jag VERKLIGEN inte kan fortsätta.." Error typ. Tog min fina snurrstol på hjul och åkte dit. Ni tror väl ändå inte att jag reser mig upp från min finfina stol bara för ett larm när det bara finns 2 och jag äntligen fått tag på en? Nejnej.. Fetglöm.
Iaf. åkte dit.. Såg en svart ruta..
Hm. Tänkte jag. Könstigt. Ropade på min mentor david(han som svär på jugoslaviska)
Han åker dit. Kliar sig lite i huvet.. Kollar error-fönstret för att se om maskinen bara fått ett ryck eller.. Ser då följande felmeddelande..

"NO GOOD
 NO GOOD
 NO GOOD
 NO GOOD"
Haha.. Fy faan va vi hade kul med det.. Behöver jag tilläga att vi var rätt trötta?

iaf.. Felkod hall of fame på den... IMO (in my oppinion.. [enligt min åsikt] ]

Nu är det "bara" 6 timmar kvar innan jag får gå hem.. Imorrn blir det nog BIO med Jol och mai.. Ska se på Dark knight..
Hade varit riktigt mäktigt att få se den på VIP på bergakungen men det fanns inga lediga platser så här nära inpå så då fick det bli här i brs..

Kan bli så att jag ska iväg å ta en fika med Marie. Vi har pratat lite löst om det och jag skulle ringa henne när jag vakna imorrn så får vi se.
Ska bli trevligt att träffa henne igen. Var ett tag sen nu.

Sen MÅSTE kära underbara OZZY hitta tid till mig med.. Börjar snart kallsvettas.. Och precis som hon skrev här så dog jag bara i örat på henne i måndags. Anledningen är enkelt.. Min telefon blev till såpass att den vart överhettad.. Se.. Så går det när hon inte hör av sig.. ;) Måste även flörta till mig att hon ska få sy på en knapp på mina nya fina fina brajlers..


Vad har hänt i övrigt? Jaadu. Massa spännande.. Maaaassaaa hemlisar :) Stay tune så kanske det meddelas vad som händer i världen :)


Sen kan jag även kommentera en sak till..
Det händer inte så ofta men jag ska kommentera fotboll..
Först var C. Ronaldo slav för att united inte ville sälja han till real. Skitsamma att han skrev på ett nytt guldkantat kontarkt förra året som räcker i 4 år framåt.
Nu är dessutom den ryska em-stjärnan slav för att hans ryska klubb inte vill sälja han..

Tycker det är löjligt.. Har jag skrivigt på ett kontrakt som säger att jag måste jobba här i 5 år så kan jag inte komma efter ett år och säga neee.. Nu tänker inte jag jobba här längre.. Jag har fått erbjudande om bättre lön nån annanstans..
eller.. Ja det kan jag väl med anställnignslagar å sånt men det är inte ritkigt samma sak, dock tror jag och hoppas jag att ni förstår likheten och vars jag vill komma?

Sen så kan jag tilläga att inatt är vi 5 pers som ska sköta en lina.. Och som sagt, normalt är vi 3 pers på 2 linor eller 2 pers på en lina.

så.. Kanske uppdaterar mer inatt men annars ska jag försöka skirva nått imorrn.. Iaf efter bion.

Edit: Det blev inte så att jag jobbade 4 nätter irad. Istälelt blev det så att jag jobbade som vanligt. dvs. 2 em och sen 2 12-timars nätter.

Vart inringd en halvtimme efter jag börjat... Chefen ringer och säger.. ööhmm.. Du.. Har du bytt? Jo.. Det var nån som jag inte minns vad han hette som ville byta.
Hm.. Och har (sätt in valfritt namn för jag har då ingen aning vad den andra chefen hette)
Jodå.. Han jag bytte med hade varit in och pratar med han..
Ajdå. Det var inte så bra.. Tror du att du kan tänka dig komma in och jobba som vanligt?
*djup suck* jaa.. Det kan jag väl.. Och så blev det..

Men nu är man "snart" ledig 4 dagar..

Puss!


Åsikter..
Postat av: OZZY FÖR FAN!

Klart vi ska hitta mer tid.. Men vad sägs om... nästa vecka?! S

2008-08-09 @ 14:17:35

Lämna din åsikt här:

Vem är du?
Minns mig!

Din epost? (Syns bara av bloggaren själv)

URL/Bloggadress:

Tankar:

Trackback
RSS 2.0