Euskefeurat

Jag säger bara en sak... Jag ska se dom live!!!!!!!!!!!




Var? När? Hur?

MUHAHAHA!!!

I skövde.. länk.

Det kommer att avgå en bil från borås... den 29e februari.. 2 platser är tagna.. behöver en chaufför.. Ozzy är inte sugen på köra å jag vägrar ;)

________________________________________________

Jenny.. Asus eller inte.. Det är en smaksak.. så vitt jag vet så finns det inget specciellt märke förutom typ postens hem-pc som ät sämre än andra.

Dell servar jag mycke nu. Allting kan gå sönder. Dell har dock bra garanti.. På platsen service.. Oftast nästa dag.


På det stora hela handlar det om att bäst är det om du bygger allting själv. Del för del. Kan man inte själv så får man ta hjälp av någon som kan. Ett exempel är detta..

Kund har köpt dator av fujitsu-siemens. Kund har moderkort med 2 platser. På dessa platser sitter det ett ljudkort och ett grafikkort. Enligt datanormer så ska det vara minst 2 platser mellan dom korten..

Sånna saker kan hända när man köper färdiga datorer men oftast så har dom bra garainter.

Vad är det du har för strul med din dator?

Åsikter..
Postat av: Jenny

sa jag att det va en laptop? Fast man kanske kan bygga en laptop från scratch också? :)

Nja strul, den är fruktansvärt seg helt enkelt. Det har den vart ända sen jag köpte den. Du vet den segar tom när jag ska klicka upp internet. Bättre blev det väl inte då jag la in program som Photoshop, InDesign, Dreamveawer och sånna paket. Du kan ju tänka dig hur den segar när jag öppnar ett sånt program. :)

Jag har fått rådet (inte fackman, utan amatörer i min omgivning) som att byta operativsystem till xp istället för vista, men jag börjar ju faktiskt trivas med Vista, även om jag inte riktigt vill erkänna det. ;)

Däremot har jag fått för mig program som Asus lagt in på min dator typ Asus multiframe, Asus Net4switch osv är bara skitprogram som gör att min dator bli seg?!.Känns det igen? :D Fast jag har inte tordats ta bort programmen. För helt plötsligt är det väl något livsnödvändigt.

Saken är väl att jag blivit lite bitter. Då jag köpte den trodde jag det var värsta superdatorn (nej - jag kan inte så mkt om datorer ;))Och jag köpte den för ca 7500kr i sommras, och nu kan man se en dator med 2gb ramminne och typ 160gb hårddisk för 6000kr typ och då äre ingen celeron ens.

Jag förnekade segheten och att det skulle vara något fel på den i flera månader. Men nu har jag måstat inse att alla andras datorer är mkt snabbare. :( *snyft*

Jo förresten har jag en Asus F3T (tror den heter så) med AMD Turion 64 och Nivida GeForce Go 7300, 1gb ramminne och 120Gb hårddisk. Så nu rabblade jag lite som jag gissar kan va väsentligt att veta. ;)

Vad tror du finns det hopp i huvudtaget? Det blev ett långt inlägg, ber om ursäkt för det. Men jag blev lite glad när du som är kunnig frågade. ;) Du kanske är den som bär på alla svar?! :D

2008-01-22 @ 16:20:29

Lämna din åsikt här:

Vem är du?
Minns mig!

Din epost? (Syns bara av bloggaren själv)

URL/Bloggadress:

Tankar:

Trackback
RSS 2.0