Såååå bra...

Läser på aftonbladet..

" Kanalbyte nitlott för alla Spaniensvenska Bingolotto-fans "Vi ska göra uppror?. "

Detta är alltså ang att bingolotto flyttar från 4:an till 4+. Ett logiskt byte.. Väldigt många får in 4+ men det lockar inte tillräckligt många för att ha det på en vettig tid på vanliga 4an.

Vad jag tycker var så roligt är hur man väljer att skriva rubriker.. Och hur det kan vara en nyhet vettig nog för aftobladets hemsida.. Okej.. Det var bara en notis men jag tycker inte det är tillräckligt vettigt för att öht skrivas om. Men.. Spaniensvenskar ska göra uppror? Hmm.. Undra hur dom har tänkte göra det..

EY!! Vi stormar spanska regeringshuset och kräver att dom ser till att bingolotto ska sändas på 4an igen!

BAH! sök hjälp.. ser man på bingolotto behöver man göra något konkret.. Då har man nog nått rock bottom i livet... Värre än i min dröm iaf! tur att jag aldrig var där.

sen om man går in och läser artikeln så står det,

?Alla spelar? ? Ja, vi kan se TV 4 här nere. Vi är säkert 100 000 Bingolotto-spelare i Spanien.
Jag är ordförande i en boule-klubb ? alla spelar Bingolotto, säger Lennart Bernhardsson, 74.

Jo TJENA! Under tiden 12-18 november så låg alltså bingo lotto här..

56 TV4 71118 BINGOLOTTO 730

56e plats i antal tittare.. Och då är alla nyhetsprogram inräknade. Inte sammanslagna förstås men t.ex. nyheternas bästa tittarsiffra under veckan som vi pratar om..

Så jag synar lennart stenhårt.. Även om han överdriver ORDENTLIGT.. asså.. På en sådan basis att tom jag verkar lugn på den fronten och den verkligen siffran skulle vara 73,000 så skulle alltså en tiondel av alla bingolottotittare vara bosatta i spanien. Det synar jag skarpt!

Källa? Jodå.. Den hittar ni här.
_________________________________________

Ibland funderar jag på mitt mentala tillstånd.. Är det riktigt friskt att hålla på att syna en spansksvensk för hans uttalande i skvallertindningen aftonbladet om bingolott? Att dessutom googla fram tittarsiffror för det hela midnatt mellan 2 och 3 januari?

Åsikter..

Lämna din åsikt här:

Vem är du?
Minns mig!

Din epost? (Syns bara av bloggaren själv)

URL/Bloggadress:

Tankar:

Trackback
RSS 2.0