Bil bil alltid denna bil..

Jag fick punka i torsdag.. Inte så mycke att säga om det.. MEN...

Jag ska kassera mina fälgar efter iår.. ska köpa nya vinterdäck och har mina gamla sommar fälgar i förrådet så jag slipper köra på fälgar som är så rostiga att man funderar på om dom verkligen kommer att hålla när man bromsar...Så jag bara körde typ 3 km med punka.. SKITSAMMA tänkte jag.. Fälgarna är kass å ska byta däck så varför bry sig? Jag kan ju bara slänga på sommardäcken nu så och hoppas det inte blir mer vinter..

Nu börjar det som gjort att jag suttit och muttrat för mig själv hela helgen.

Igår var det strålande sol och det enda som gjorde att det inte var kanonväder var att det blåste lite..
Men jag hissar upp bilen och allting är frid och fröjd. Skruvar ut alla bultar och ska lyfta av däcket från bilen. Jahaja.. Det sitter som fastgjutet..

Sparkar.. Slår med va jag nu kan hitta...

Går in.. Hämtar en hammare.. Slår.. Slår lite till.. Blir arg.. Slår ännu mer.. Händer inte ett nått.. *suck*

Ringer upp min far och farbror.. Får rådet.. Tja.. Hitta nått större att slå med.. Ta nått tungt. Typ.. Slägga.. yxa.. En större sten..

Åker ner på EKO och köper en mejselhammare som väger typ 2kg. Ställer mig å bankar å bankar.. Händer ingenting..

Och vi ska ha klart för oss att vädret i borås har inte varit bra idag. Rengat å det är äckligt blött ute.. Man vill inte lägga sig ner på marken under bilen..

Men va fasiken..(titta.. Jag svär fortfarande inte! DUKTIG! *klappa på huvet *:D) det måste ju fixas.. Lägger mig under bilen å slår.. bankar för brinnande livet.. Men händer ingenting..
Slår för allt jag är värd för nu är jag riktigt fruktansvärt förbannad..
Händer fortfarande ingenting..
Men då.. Precis när jag gett upp och bara slår en sista gång.. Då händer det nått.. Sen var det bara poffpoff..
skönt att det löste sig..

Men kan ge mig faan på att det kommer att vara SNORHALT imorrn bitti..

För övrigt så har jag dessutom sett förbi tv:ns houseavsnitt.. Jag hade precis sett fram till det avsnitt tidigare..

imorgon så är det måndag... havla första provtiden klar..

Jag jobbar först 2v. Sen får jag förhoppningsvis förlängt..


En sak det här med att inte svära.. Prova.. Det är svårare än man tror.. Nu är det inte så att svordommar är av ondo helt igenom men däremot är det en utmaning att inte svära.. Jag har ju alltid tyckt att svära är fult och försöker att inte svära alltför mycke.. Både erica och min lillebror är rätt duktig på använda "fula ord" men jag försöker hålla nere det.. Får se hur länge det går innan man inte längre behöver tänka på det.

Åsikter..

Lämna din åsikt här:

Vem är du?
Minns mig!

Din epost? (Syns bara av bloggaren själv)

URL/Bloggadress:

Tankar:

Trackback
RSS 2.0