Sen i tisdags?

Jaa... Vad har hänt sen i Måndas.. Rätt mycke.. Har inte haft en lugn stund känns det som.

I tisdas så försökte jag fixa Ozzys bil.. Gick sådär.. Hände ju inte nått.. Var där hela fm sen skjutsade jag upp henne till frissan och åkta på jobbet..
Fattar inte vad det är för fel på hennes bil.. Jag höll väl på pilla på den i typ 2 timmar i tisdags utan resultat.. Jag trodde då det var körreläet..
På vägen hem så får jag toksladd på bilen å åker in i ett staket.. Mindre bra.. Tror dock bilen klarade sig rätt bra.. Måste köpa en ny lyckta till höger fram men det är ändå lindrigt.

I onsdags var det lunch med K.. Riktigt trevligt att få träffa henne igen.. Hon är ju livrädd för mig så det var typ ett halvår sen sit ;) Svårt att hitta en tid som passar oss både ibland känns det som. Men förhoppningsvis så slipper det gå ett halvår till nästa ggn.

I onsdags hade jag även sista dagen på LKpex. Eller.. Sista dagen på kontraktet.. Dom vill ha kvar mig..Men som det är nu så är 2 maskiner trasiga och måste vänta på att dom går igång för att jag ska få börja.. Anne ringde igår å sa allt det där.. Eller.. Vi pratade lite om det i onsdas med men igår morse ringer hon och dessutom frågar om jag kan jobba på måndag.. 9-22,, YIIPPPIII säger jag :( känns sådär att jobba 13 timmar utan ordentlig lunchrast..

Igår var det fix av ozzys bil igen.. Eller.. Försöka igen. Jag har kommit fram till att det är ett elfel.. Den startar inte när vi bogserar.. Den vill inte ens igång.. Ingenting händer.. Iofs så kan det inte vara kör reläet nu heller kom jag på.. För då skulle väl ändå startmotorn driva runt? Och den skulle ivlja igång.. Dvs tända men aldrig kommer upp?
Jaa.. Jag vetti tusan! Hon ska lämna in den nu i början av veckan.. Tror jag ska övertala henne att det blir jag som hämtar ut den så jag får veta exakt vad dom gjort och vad det var för fel.. Jag.. Nyfiken? Nee.. Kan jag aldrig tänka mig :) Jag vill ju lära mig saker! Kunskapstörstig som ett spädbarn känns det som!

Igår kväll så fixade jag ozzys sambos dator.. Den var bara död.. tände till när man slog igång den.. Tänkte moderkakan.. Bytte den.. fortfarande samma fel.. suck å stön.. Då var det bara byta nätagget.. Och vips funkar..

Som tur var så hade jag ett nätagg på vinden så han slapp köpa ett nytt.. Han fick det.. Tur att jag är snäll.. här lägger man ner 3 timmars arbete(var ju tvungen formatera om skiten med iom han fick köpa ett nytt moderkort av jocke.. Tack vare det så fick han för 600 spänn 3 ggr så mycke minne och typ dubbelt så snabba) och jag får inte ens en sketen ungspannkaka.. Nu är det så att jag ska få min pannkaka "nästa vecka".. Vettetusan när det kommer att ske..

Nu har jag dock bestämt att som tack för allt slit jag lagt ner på hennes bil och datorn så ska hon få göra Pitepalt åt mig!!

Idag händer absolut ingenting.. Det verkar vara skönt väder ute så då är enda problemet att jag har ont i min fot och dåliga skor.. Funderar dock på köpa ett par vettiga dyra skor som jag kan använda att promenixa i.. Känns dock helt meningslöst att köpa skor för typ en tusenlapp och bara gå i dom.. Men K lyckades nästan övertala mig till 100 att det är värt det.. Även om hon är extrem.. Hon har skor för att 1. gå.. 2. träna. 3 använda. och säkert 10 par på punkt 3.
Men det kanske kan vara värt det? Jag har ju lite problem med min fotled titt som tätt..
Helskumt.. Den funkar oftast hur bra som helst att gå så länge jag inte har foten i vinken när jag går.. Dvs mycke BRANTA backar.. Typ slätter å sånt. och när jag simmar.. När jag simmar så får jag jätteont.. Kan inte förstå det.. Och hade det inte varit för foten skulle jag lätt ha börjat simma.. funderar på göra det ändå.. Det är ju bara ta pauser å låta den vila upp sig lite? Och simma känns väl som den träningsform jag gör bäst om jag nu måste vara själv. ÄÄLLSSKAR vatten.. Tror jag ska bli sjöman :) Fatta vad jag skulle må bra!

Jag har helt underskattat en sån underbar artist som pugh



du kan kyssa din mamma adjö.. aiiaaajjj.. Du kan gömma dig själv i en kö.. aaiiaajj... Simma ut och dö på en ö..



Åsikter..

Lämna din åsikt här:

Vem är du?
Minns mig!

Din epost? (Syns bara av bloggaren själv)

URL/Bloggadress:

Tankar:

Trackback
RSS 2.0