Än är inte den sista idioten född...

En 55-årige vårdaren dömdes på onsdagen för att ha våldtagit en kvinna och sexuellt utnyttjat en annan på ett gruppboende i Borås.

Detta enligt Expressen.. Artikeln får läsa här.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det..

Dock är jag tyvärr inte förvånad..

Jag har mer å mer på senare tid upptäckt hur hemskt livet kan vara för vissa..

t.ex. så hörde jag om en som blitt våldtagen upprepade ggr och blivit sexuellt utnyttjad som barn. Bara för att skaffa en pojkvän som sparkar och spottar på henne när han bidde arg.. Och säger att hon förtjänar det..

En annan som bor hos en mor som dricker varje kväll, har försökt ta sitt liv och andra saker. Och är mer mogen och vettigare än många andra människor jag träffat.
Modern har försökt ta sitt liv inte personen i fråga.


Och det får mig osökt att tänka.. Vad är det som händer med det mänskliga psyket? Vad är det som styr hur och vad man blir?


Självklart har uppväxt med saken att göra men förklara för mig hur vissa människor som haft en fullt "normal" uppväxt kan bli "rikspuckon" och vissa med en uppväxt som ovanstående blir lika vettig som.. Jag höll på säga jag där men ändrade mig snabbt så jag skriver "vilken annan som helst" istället..


Men blir sjukt imponerad över personer som har riktigt hemska uppväxter och blir vettiga människor.

___


gör ett tvärkast i ämnen här och säger att jag haft en bra dag på jobbet.. Har fått göra det jag gjorde innan, dvs något som jag faktiskt märker att det händer någonting och inte bara att ändra färger och siffror på ett excel-dokument. Och det är lite roligare med tanke på att det ger mig en utmaning för jag stöter på problem som jag inte riktigt begriper hur jag ska göra så då försöker jag på lite alla möjliga sätt, hittar en lösning och Johanna(min chef som desperat vill ha mig ;) blir alldeles jätteglad och förklara sin ändlösa kärlek till mig.


Skönt med uppskattning för vad man gör tycker jag.

_____

ska simma efter jobbet idag.. Hade tänkt göra det igår men det blev inte av då jag hade glömt mitt kortetui hemma.. Men idag blir det av iaf. :)


Åsikter..
Postat av: milou

simma luuuugnt...;-)

2008-10-01 @ 17:39:32

Lämna din åsikt här:

Vem är du?
Minns mig!

Din epost? (Syns bara av bloggaren själv)

URL/Bloggadress:

Tankar:

Trackback
RSS 2.0