Personligt brev

Hej.

 

Jag heter Dan Lundmark och är 28 år gammal. Bor just nu i Borås men härstammar ursprungligen från en liten by i Skellefteå kommun. Flyttade ner till Borås hösten 2002 då jag kände ett intresse för att testa någonting nytt, sökte nya utmaningar.

 

Jag har, trots min relativt unga ålder, fått testa på många olika yrken och arbetsplatser. Anser själv att det har utvecklat mig mycket som människa och man har fått lära sig anpassa sig med många olika människor. Alltifrån snabbmatsrestaurang på McDonald’s till datatekniker på info-care i Göteborg via arbeten där man var ensam anställd på en liten firma som elkonsult här i Borås.

 

Många av dom arbeten som jag haft har både lärt mig mycket om livet och även mycket om ansvar gentemot sig själv, sina kollegor och arbetsgivaren. T. ex. så lärde McDonald’s mig mycket om ledarskap medan arbetet i Göteborg som datatekniker lärde mig väldigt mycket om att hantera många olika människor i deras vardag.

 

Senaste jobbet jag hade tog slut för nästan ett år sedan och har sökt ett flertal jobb under tiden men inte fått ett riktigt napp och allt medan tiden gick så började jag fundera mer och mer på utbildning. Efter att ha bestämt mig för att läsa så kom den svåra frågan; vad ska jag läsa?

 

Tog inte lång tid att komma fram till att ska jag läsa någonting måste det bli det jag har som störst intresse för mer kunskap inom. Processteknik av något slag. Och er utbildning dök upp efter lite forskning på alternativen som finns. En KY-utbildning tror jag är rätt väg att gå för mig då den är väldigt arbetsmarknadsinriktad och idén att vara i nära samarbete med arbetslivet för att kunna skräddarsy olika lösningar tror jag är det bästa sättet dels för arbetsgivaren ska få så kunnig personal från början och dels får vi som utbildas en chans att lära oss så mycke som möjligt av det vi ska jobba med.

 

Jag ser mycket fram emot möjligheten att börja läsa hos er då utbildningen och framtiden inom branschen känns lockande.

 

 

Med vänliga hälsningar,

Dan Lundmark

Dan Lundmark

 


Åsikter..
Postat av: Henke

Jag måste säga att det var ett riktigt bra personligt brev! Snyggt jobb Dan! Hoppas det går vägen! :)

2009-09-21 @ 21:30:26
Postat av: Sarah

Bor just nu i Borås men härstammar ursprungligen från en liten i Skellefteå kommun.



En liten vaddå?



T. ex. så lärde McDonald’s mig mycket om ledarskap medan arbetet i Göteborg som datatekniker lärde mig väldigt mycke om att hantera många olika människor i deras vardag.



Ett t saknas i det andra mycket.



I övrigt ett toppenbrev!!

2009-09-21 @ 21:52:19
URL: http://www.ihuvudetpairmgart.blogspot.com
Postat av: Anonym

aah.. Det misasde jag.. Tack sarah :)

2009-09-21 @ 22:55:39

Lämna din åsikt här:

Vem är du?
Minns mig!

Din epost? (Syns bara av bloggaren själv)

URL/Bloggadress:

Tankar:

Trackback
RSS 2.0